Friday 2 August 2013

FRIENDSHIP :DD




Friendship !! Hoho . Miss kengkawan agama sik . Ohh my ! Really miss them so much . Weweh ! Aku rinduu nak karok lagu balik kampung ngan hampa . Nak nyanyi lagu raya yg lain time jalan nak balik asrama . Rinduu nk buadd konsert , laap terawehh , budd lapan jaa semata-mata nak buadd konsert . Bila kena marah ngan senior , buadd muka nonsense jahh . Aloooo , miss semua tuu . Bila time nak sambut raya kat sekolahh , kita mesti rancang nak pakai ttudung apa . Almaklumlahh sekolah agama , Mana boleh pakai bawal 45 . Pakai tudung sekolah atau tudung hitam ja . Pastuu , salah sorg akan jadii kameraman nak tangkap gambaq pasangan-2 . Haha . Gilosss . Zaman jahiliah lagi time tuu . Sekarang , ada ja gambaq ? Tapii gambaq matured lah . Tak malu-malu dahh XD . Hahaha :)) Nak usha boys yang semadd bila pakai baju melayu , uhh . Meltingg ! Rinduu semua tuu . Yang pasti , rinduu nak snap gambaq geng , full , cukop-cukop 12 org . Aku rindu . Ya Allah :)

Bila first aku jejak kaki kat Saina , aku pikiaq , adakah aku akan dapat kawan mcm hampa ? First day aku masokk , aku dh cenggini . Alhamdulillah , Allah permudahkan semuanya . Aku dapat kawan yang memahami , yang paham situasi akuu , yg still boleh tolong akuu time aku ada probs . Dok situ x sampai 3 bulan , aku dah ada masalah dgn senior . Astagaa . Ada ja kawan02 aku yang tolong calm akuu . AKu dah la jeniss nak marah jaa x tntu pasal . Tapii , amek masa la nak kamching . Bukan senang ohh . Kita hidup dah tiga tahun budak smkas , sebab tuu kita boleh act like sibling . Tapiii dgn budak Saina , aku dh boleh act like siblings dalam masa 3 bulan . Alhamdulillah . Walauponn , ada ja suara-2 yg nak jaa meluatkan aku . Alhamdulillah XD

Soo , back to my purpose . Aku dah berikrar janji taat setia yang aku akan memilih PRS . Hmmm -,- . For all the stalker that I never know you all ; yg tak penah bersembang , yg selalu stalk blog aku nie , yg slalu smpai bnda-2 burok pasal aku , yg selalu je nak cari gadohh ngan aku . This result is for you . Aku pilih PRS .Sudah-sudah la stalk aku . Bolg aku nie macam diari aku . Apa yang aku tak puas hati , apa yg buadd aku sedih , gumbira marah and segala bagai semua aku tulis kat sini . So , kalau nak stalk , baca ja . Aku bagi . Tapi bila dah baca , jangon dok pii cerita kat semua orang . Cerita benda betoi takpa , ni pii tokok tambah pulak . Hangat hati oihh . Baca je la . Tak marah . Bajet aku sorang ja yg ada blog . Ramai lagi . Hampa jaa yang hegeh nak stalk aku apasal . Penat oihh dok layan keinginan hampa . My life , my decision and my chosen to be what in my life . For you , jangan la pegi cita benda merapu kat orang lain . Baca ja la blog aku nie . Jgn pii cita pulak . Hang bukak blog aku ja pon , yg hg nak pii habaq kat semua tu apasal . Macam hang dapat reward ja bila bukak blog akuu . Sudah la wehh , tired pikiaq perasaan orang . Perasaan aku yang trluka . Bila aku tak jaga perasaan , kata aku penting diri . Bila aku jaga , hampa tak hargai . Ohh my ! Tired to being me . Boleh dak sesapa buadd clon aku . Aku penat dengan semua nieeee :)

So , aku perlu tinggalkan Badan Dakwah Rohani dan Ibadah . bukan apa . Kena pilih salah satu . Bila aku tanya mak aku sendiri ponn , mak aku kata aku lebih cenderung ke arah Pembimbing Rakan Sebaya . Mak aku yang kata. Mak aku yang besarkan aku . Hampa yg aku tak pernah kenal , tiba2 kta aku layak jadik Badri . memang , aku dari sekolah agama . Aku ada jugak ilmu agama . Aku tahu pasal-2 agama nie . Tipulahh kalaw dok sekolah agama sampai tiga tahun tapi tataw langsung pasai ilmu agama . Aku taw jugak bahasa Arab . Aku taw pasai halal haram . Tapii boleh dak aku nak applied benda tuu dalam hidup akuu dan orang lain tetapi bukan melalui dakwah dalam bdan yang ditubuhkan mcm nie . Ada ja kan orang yg berdakwah yang di bukan dalam kalangan Badar @ badri . Ada kan . Aku nak macam tuuu , Even bila hampa tengok aku , hampa mmg nmpk aku layak , hah ? Nampak la cahaya baik dari muka aku tuu . Aku bolehh ja orang nak kata aku baik , tapii tak sesempurna hampa badri yang lain . Tudung aku tak labuh , handsock jrang sekali . Memang stokin aku pakai selalu sebab aku taw kaki jgk aurat , Tudung sekolah aku ada boys puji labuh time aku pii Saina . Bagii aku , tudung tuu antara tudung yg singkat semasa aku dok Agama Sik . Memang betull , kita boleh pupuk diri kita untuk pakai tudung labuh , pakai handsock . tapii maybe aku buadd bnda tu hnya kat sekolah . Aku tak maw jadi hipokrit . Kenapa , selama nie aku pakai tudung rindah tuu aku dok bukak aurat ka ? Memang laa , labuhkan tudung anda sehingga menutupi bahagian dada . Aku taw semua tuu tapi bukan senang untuk aku buadd . Aku boleh terima segala nasihat atau teguran yg hampa bagi tp nak praktikan dlm diri tuu bukan senang . InshaAllah , aku ubah . So now , aku jujur dengan diri aku , aku tinggalakan badri . Sebab aku rasa tak mudah untuk aku jalankan tanggungjawab nie . Badan Dakwah Rohani dan Ibadah , bdan dakwah islam . Bab agama tak boleh main-2 . Pilihlahh yg lebih layak . Selamat tinggal !

Ramadhan . Dalam bulan puasa nie aku cuba ambil peluang untuk akuu buadd keputusan dengan meniggalakn badri . Moga-2 , Allah bagi petunjuk yang lebih cerah untuk aku dalam PRS . Ramadha kareem . Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment